Stig Henrikssons besök

Den 18/3 besökte vår riksdagsledamot och Fagerstas tidigare starke man de norra delarna av distriktet och avslutade sen på kvällen med ett öppet möte i Västervik.

Stig pratade mycket om hur man hade arbetat i Fagersta för att nå ut till  väljarna. Det är viktigt att man som parti lyssnar på medborgarna och är lyhörda utan att för den delen lova allt till alla. Som politiker måste man kunna förklara ärligt och rakt varför vissa reformer som kan uppfattas som smärtsamma måste genomföras och det är viktigt att det görs i dialog där alla får insyn. Samtidigt ska man inte vara rädd att prova nya saker och vara uppfinningsrik. Framförallt ska man inte prata om vad man ”kunde ha gjort” förklara vad man vill och kan göra samt visa att det är genomförbart.

stig H-vimmerby
Vänsterpartister från länets norra delar, och så stig såklart!

Fagersta fick under Vänsterpartiets ledning högt betyg i bland annat integrationen där man lyckades engagera föreningslivet och därigenom skapa nätverk. Vidare satsade man i Fagersta på missbruksvården, ungdomsföreningar och gav rabatt på dagis. Detta gjordes samtidigt som man sänkte kommunalskatten med 10 öre/år i fem år.

Stig H ikhus
Stig håller föredrag i Västerviks kommunhus